Leveransvillkor

Vi hjälper dig hela vägen hem. Om du vill!!
Enkelt och bekvämt. Du får varorna levererade hela vägen hem till dig – detta ingår i vår service till dig som kund. Våra bilar levererar hem till dig (dock ej inburet) och du hjälper chauffören att lasta av med hjälp av en frontlastare, gaffeltruck eller traktor med gafflar, från lastbilen.

Det bästa och det billigaste alternativet för kunden är att själva leja avlastning med gafflar för att lossa godset.

En del av våra produkter levereras med lastbil med bakgavellift, avlastning sker med palldragare.

Varorna levereras till fastighet eller leveransadress. Vägen till lossningsplatsen måste vara farbar för en lastbil. Tänk på att lastbilen kan vara upp till 15 meter lång (2,6 m bred och 4,2 m hög) och att den behöver plats för att vända. Praktiska begränsningar kan gälla för vissa orter. Leveransen sker dagtid (vardagar).

Du blir kontaktad/aviserad av vår logistikavdelning ett par dagar innan leverans.
Leverans sker till kundens leveransadress. Kostnad för leverans framgår vid beställningen. Normalt kan leverans ske omgående från vårt lager. Leverans planeras inom 10 arbetsdagar om varan finns i lager.
Transportförsäkring ingår. Om något mot förmodan händer med produkten på vägen hem till dig står vi för försäkringen och levererar en ny snarast möjligt.

Tunman transport

Leverans till terminal
Du kan också välja att hämta dina produkter från närmaste terminal med egen transport.

Vissa mindre produkter levereras som postpaket.
Paket mellan 0-1,5 meter och max 20 kg levereras via närmaste utlämningsställe. Du får ett SMS eller en brevanvisning när varan är framme och går att hämta ut hos ombudet. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Dock måste varan hämtas inom normalt 14 dagar, mer information får du i och med leveransen till utlämningsstället. Varan kan endast hämtas ut av personen som står som leveransmottagare. Det är legitimationskontroll vid uthämtning av varan.
Paket över 1,5 meter och max 32kg levererar Posten direkt hem till dig utan avisering. Finns ingen hemma lämnas paketet vid dörren. Bor du i en trappuppgång med portkod behöver vi denna för att kunna leverera.

Leveransinformation
Under varje produkt hittar du leveransinformation om aktuell produkt. Denna är angiven i leveransvecka.

Om du vid ett och samma tillfälle beställer produkter med olika leveransveckor, är det den med högst vecka som styr leveransen.

Tunman kümblustünnid ja tünnisaunad

Leveranstider
Ett leveransbesked skickas till av dej uppgiven e-postadress inom tre (3) arbetsdagar från det att ni har lagt er beställning
Om du mot förmodan inte har mottagit ett leveransbesked inom denna tid ber vi dej att kontakta vår kundservice via info@tunman.se
Produkterna har olika leveranstid beroende på om de finns på vårt lager eller om vi måste special beställa dem för dig. Leveranstiden kan också variera beroende på säsong och val av vara.

Du hittar alltid aktuell leveransvecka under varje produkt.

Om du vid ett och samma tillfälle beställer produkter med olika leveransveckor, är det den med högst vecka som styr leveransen.
OBSERVERA att leverans till vissa postnummer medför en förlängd leveranstid.

Transportskador/Kontrollera och öppna varan
Skulle något bli fel eller någon produkt bli skadad rättar vi till detta så snabbt vi bara kan. Du ska känna dig trygg när du handlar av oss. Vid transportskador/synliga skador på emballaget skall skriftlig notering göras av chauffören på fraktsedeln vid mottagandet. Anmäls inte skadan vid avhämtningstillfället ersätter inte fraktbolaget skadan. Därefter anmäls reklamationen snarast av dig till oss på Tunman.se så att vi kan sända ersättningsvaror. Spara emballaget för eventuell besiktning.

Som kund bör du öppna förpackningen inom 7 dagar för att kontrollera varan. Fel eller skada som upptäcks senare efter mottagandet skall snarast – inom skälig tid – anmälas till Tunman.se på e-mail info@tunman.se eller via WEB butiken http://tunman.se/. Det skadade eller felaktiga godset får inte användas.

Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Några andra anspråk på ersättning än fel på produkten beaktas inte.

Leveransförseningar
Vid leveransförseningar informeras du alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är till exempel när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till Tunman.se. Du har som kund alltid rätt att häva köpet vid betydande leveransförseningar. Detta gäller inte beställningar av tillverkningsprodukter då ångerrätt inte gäller vid beställning av produkter som tillverkas mot beställning. Boka inte hantverkare innan ni mottagit och kontrollerat varan.
Tunman.se förbehåller sig rätten till friskrivning från all ersättning till konsument gällande leveransförseningar.

Delad order
Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Detta sker speciellt då ordern innehåller varor från flera tillverkare. Om du har frågor om delad leverans var vänlig och kontakta info@tunman.se

Ej mottagen order
För beställningar som inte hämtas ut belastas kunden med kostnad för returfrakt.

Leverans kostnad
Fri hemtransport i Stockholmsområdet inom postnummerområden som börjar med siffran 1.
För övriga Sverige tillkommer transport. Kontakta oss för prisförfrågan

 

Research paper writing help
Students buying papers online
Best research paper writing service
Custom essay recommended
  • Buy nursing essays
  • Uk essays
    Custom written essays online
    Buy a pre written essay
    Can you pay someone to do your essay

    Buy essay discount codes
    Buy term papers essays

    раскрутка сайтатерритория фитнеса на братиславскойethiopian women in dubai